OBCHODNÍ PODMÍNKY
ZÁKLADNÍ USTANOVENÍ
Tyto obchodní podmínky jsou platné od 25. 5. 2018 a platí pro objednávky zboží uskutečněné prostřednictvím internetového obchodu www.nasepelisky.cz a pro objednávky učiněné zasláním na e-mailovou adresu objednavky@nasepelisky.cz. Upravují smluvní vztahy mezi prodávajícím a kupujícím - spotřebitelem. Řídí se platnými zákony ČR a to především občanským zákoníkem (č. 89/2012 Sb.) a zákonem o ochraně spotřebitele (č. 634/1992 Sb.).
Prodávající
Petra Nademlejnská
Kpt. Jaroše 1046
266 01 Beroun
IČ: 61870811
DIČ: CZ7751120619
Plátce DPH
Fyzická osoba zapsaná do živnostenského rejstříku.
Úřad příslušný podle § 71 odst. 2 živnostenského zákona: Městský úřad Beroun.
Kupující
Kupujícím se pro účely těchto obchodních podmínek rozumí spotřebitel, který nejedná v rámci své podnikatelské činnosti. Pokud je kupujícím podnikatel, který jedná v rámci své podnikatelské činnosti (kupující s IČ.), řídí se smluvní vztahy příslušnými ustanoveními občanského zákoníku.
Na tyto obchodní podmínky je kupující před vlastním uskutečněním objednávky dostatečným způsobem upozorněn a má možnost se s nimi seznámit, jsou zobrazovány na webových stránkách našeho internetového obchodu a je možná jejich archivace a reprodukce kupujícím. Obchodní podmínky tvoří nedílnou součást uzavřené kupní smlouvy. Odesláním objednávky kupující potvrzuje souhlas s těmito obchodními podmínkami. Znění obchodních podmínek může prodávající měnit či doplňovat, čímž nedochází k dotčení práv a povinností vzniklých po dobu účinnosti předchozích obchodních podmínek. Náklady na použití komunikačních prostředků na dálku (telefon, internet atd.) pro uskutečnění objednávky si kupující hradí sám a jsou v běžné výši, závislé na tarifu telekomunikačních služeb, které kupující používá.
OBJEDNÁVKA - KUPNÍ SMLOUVA
Objednávku je možné uskutečnit prostřednictvím internetového obchodu www.nasepelisky.cz, případně zasláním objednávky na e-mailovou adresu objednavky@nasepelisky.cz. Prezentace zboží v internetovém obchodě je informativního charakteru a prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu ohledně tohoto zboží. Ustanovení § 1732 odst. 2 občanského zákoníku se nepoužije. Smluvní vztah mezi prodávajícím a kupujícím vzniká doručením potvrzení o přijetí objednávky, které je zasláno na e-mailovou adresu uvedenou kupujícím. Kupní smlouva je uzavírána v Českém jazyce, je archivována za účelem jejího úspěšného splnění a není přístupná třetím stranám. Kupujícímu, který nakoupil jako registrovaný uživatel, je umožněno nahlížet do svých objednávek po zadání přihlašovacích údajů. Informace o jednotlivých technických krocích vedoucích k uzavření kupní smlouvy jsou patrné z procesu objednávání a kupující má možnost objednávku před odesláním zkontrolovat a případně opravit. Zboží vloží kupující do objednávkového formuláře (košíku) kliknutím na tlačítko „KOUPIT“ u jednotlivého druhu zboží. Objednávkový formulář obsahuje zejména informace o druhu, množství a ceně zboží, způsobu dopravy a platby a jejich ceně a osobní údaje kupujícího nezbytné pro doručení zboží a vystavení faktury (daňového dokladu). Objednávku kupující odešle kliknutím na tlačítko „Dokončit objednávku“. Údaje uvedené kupujícím v objednávce jsou prodávajícím považovány za správné.
Kupující může požádat o zrušení objednávky nejpozději do 24 hodin od jejího odeslání prodávajícímu, a to zasláním požadavku o zrušení na e-mailovou adresu objednavky@nasepelisky.cz. Objednávku lze zrušit, pouze pokud nebyla již expedována.
Prodávající si vyhrazuje právo zrušit objednávku nebo její část v případě, že zboží není dostupné nebo se výrazným způsobem změnila jeho cena. V tomto případě bude prodávající neprodleně kontaktovat kupujícího za účelem dohodnutí dalšího postupu.
Prodávající si může vyžádat potvrzení objednávky (autorizaci) a to zejména u cenově náročnějších objednávek nebo u objednávek podle specifických požadavků kupujícího (na zakázku). V těchto případech může prodávající požadovat zaplacení zálohy. U zboží upravovaného podle přání kupujícího je záloha požadována vždy. Pokud kupující, který uhradil zálohu, zboží neodebere nebo zruší objednávku u zboží upravovaného na zakázku po započetí výroby, bude záloha použita na úhradu nákladů na straně prodávajícího.
Prodávající má právo odmítnout objednávku od kupujícího, který nedostatečně či nepravdivě vyplnil údaje v objednávce nebo od kupujícího, který v minulosti neodebral či řádně nezaplatil objednané zboží.
V případě, že je z důvodů na straně kupujícího nutné zboží doručovat opakovaně, je prodávající oprávněn požadovat platbu za zboží předem. Ustanovení § 2119 odst. 1 občanského zákoníku se nepoužije.
CENA ZBOŽÍ
Cena a nabídka zboží je platná po dobu, kdy je zobrazována v katalogu zboží našeho internetového obchodu. Cena je uvedena včetně DPH. K ceně za zboží se připočítává poštovné dle zvoleného způsobu dodání a platby (viz způsoby dodání a platby).
ZPŮSOBY DODÁNÍ A PLATBY
Zboží je zasíláno prostřednictvím České pošty.
U objednávek nad 999 Kč je poštovné zdarma.
Poštovné zdarma se nevztahuje na nákup papírových dárkových poukazů.
Ceny a podmínky dodání platí pouze pro doručování na území České republiky.
Způsob dodání a platby si zvolí kupující v objednávce z následujících možností:
1. BALÍK DO RUKY – DOBÍRKA 149 Kč
Zboží je dodáno na adresu uvedenou kupujícím v objednávce, a to obvykle následující pracovní den po odeslání.
Kupující uhradí zboží při předání.
2. BALÍK DO RUKY – PLATBA PŘEDEM 110 Kč
Zboží je dodáno na adresu uvedenou kupujícím v objednávce, a to obvykle následující pracovní den po odeslání.
Kupující uhradí zboží platbou předem:
a) převodem na účet prodávajícího,
b) vkladem hotovosti na účet prodávajícího,
c) poštovní poukázkou (složenkou) na účet prodávajícího.
Platba musí být vždy označena přiděleným variabilním symbolem, který kupující obdrží e-mailem po přijetí objednávky prodávajícím. Zboží je expedováno až po připsání celé částky za zboží, včetně poštovného, na účet prodávajícího.
3. BALÍK NA POŠTU - DOBÍRKA 139 Kč
Zboží je odesláno na poštu uvedenou kupujícím v objednávce, kde si ho může vyzvednout obvykle již následující pracovní den po odeslání. O připravenosti zásilky k vyzvednutí je kupující informován Českou poštou prostřednictvím SMS nebo e-mailu.
Kupující uhradí zboží při předání.
4. BALÍK NA POŠTU – PLATBA PŘEDEM 100 Kč
Zboží je odesláno na poštu uvedenou kupujícím v objednávce, kde si ho může vyzvednout obvykle již následující pracovní den po odeslání. O připravenosti zásilky k vyzvednutí je kupující informován Českou poštou prostřednictvím SMS nebo e-mailu.
Kupující uhradí zboží platbou předem:
a) převodem na účet prodávajícího,
b) vkladem hotovosti na účet prodávajícího,
c) poštovní poukázkou (složenkou) na účet prodávajícího.
Platba musí být vždy označena přiděleným variabilním symbolem, který kupující obdrží e-mailem po přijetí objednávky prodávajícím. Zboží je expedováno až po připsání celé částky za zboží, včetně poštovného, na účet prodávajícího.
5. CENNÉ PSANÍ - DOBÍRKA 89 Kč
Tento způsob dodání platí pouze pro papírové dárkové poukazy.
Zboží je zasláno ve speciálním bezpečnostním plastovém obalu na adresu uvedenou kupujícím v objednávce a je dodáno obvykle následující pracovní den po odeslání.
Kupující uhradí zboží při předání.
6. CENNÉ PSANÍ - PLATBA PŘEDEM 50 Kč
Tento způsob dodání platí pouze pro papírové dárkové poukazy.
Zboží je zasláno ve speciálním bezpečnostním plastovém obalu na adresu uvedenou kupujícím v objednávce a je dodáno obvykle následující pracovní den po odeslání.
Kupující uhradí zboží platbou předem:
a) převodem na účet prodávajícího,
b) vkladem hotovosti na účet prodávajícího,
c) poštovní poukázkou (složenkou) na účet prodávajícího.
Platba musí být vždy označena přiděleným variabilním symbolem, který kupující obdrží e-mailem po přijetí objednávky prodávajícím. Zboží je expedováno až po připsání celé částky za zboží, včetně poštovného, na účet prodávajícího.
Pokud bude zásilka při převzetí vykazovat známky zjevného poškození nebo porušení, nepřebírejte ji a informujte nás o této skutečnosti.
DODACÍ PODMÍNKY
Standardní doba pro odeslání zboží je uvedena u jednotlivých druhů zboží.
Zboží, u něhož je dostupnost skladem, je odesíláno zpravidla do dvou pracovních dnů. U zboží na objednávku nebo na zakázku dle specifických požadavků kupujícího je doba dodání závislá na druhu zboží a typu požadavku na úpravu zboží. Termín vyřízení takovéto objednávky sdělíme na dotaz e-mailem, případně telefonicky.
Zboží bude dodáno na místo uvedené kupujícím v objednávce. Společně se zbožím obdrží kupující fakturu (daňový doklad). V den odeslání zboží bude kupující informován e-mailem, ve kterém mu bude sděleno číslo zásilky, podle něhož je možné zásilku sledovat na stránkách České pošty.
VÝMĚNA ZBOŽÍ
V případě, že kupující zvolí nevhodnou velikost, je možné provézt výměnu za velikost jinou. Možnost výměny se nevztahuje na zboží upravené podle přání kupujícího. S požadavkem na výměnu nebo úpravu nás kontaktujte e-mailem: objednavky@nasepelisky.cz, případně telefonicky, pro dohodnutí podrobností. Náklady na poštovné spojené s výměnou zboží hradí kupující.
ODSTOUPENÍ OD KUPNÍ SMLOUVY – VRÁCENÍ ZBOŽÍ
V souladu se zákonem č. 89/2012 sb. § 1829 odstavec 1 občanského zákoníku má kupující právo bez udání důvodu a bez jakékoliv sankce odstoupit od kupní smlouvy do 14 dnů od převzetí zboží. Odstoupení musí mít formu jednoznačného prohlášení zaslaného písemnou formou na e-mailovou adresu objednavky@nasepelisky.cz, případně poštou na adresu prodávajícího. Kupující může použít přiložený vzorový formulář pro odstoupení od kupní smlouvy, není to však jeho povinností. Formulář pro odstoupení od kupní smlouvy Prodávající potvrdí bez zbytečného odkladu kupujícímu obdržení formuláře pro odstoupení od kupní smlouvy na e-mailovou adresu uvedenou kupujícím.
Kupující nemůže odstoupit od smlouvy o dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání kupujícího (§ 1837).
Odstoupí-li kupující od smlouvy, zašle prodávajícímu bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů od odstoupení od smlouvy, zboží, které od něho obdržel. Zboží, které se rozhodne kupující vrátit, zašle doporučeně na vlastní náklady na adresu prodávajícího. Doporučujeme společně se zbožím zaslat kopii faktury (daňového dokladu). Zboží musí být zasláno ve vhodném obalu, aby nemohlo dojít k jeho poškození nebo ušpinění!
Zboží nezasílejte na dobírku, v takovém případě nebude přebráno!
Náklady spojené s vrácením zboží zpět prodávajícímu hradí kupující a to i v případě, že toto zboží nemůže být vráceno pro svou povahu obvyklou poštovní cestou.
Odstoupí-li kupující od smlouvy, vrátí mu prodávající bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů od odstoupení od smlouvy, všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem, pokud se kupující a prodávající nedohodnou jinak. Jestliže kupující zvolil jiný, než nejlevnější způsob dodání, který prodávající nabízí, vrátí prodávající kupujícímu náklady na dodání zboží ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání.
Prodávající není povinen vrátit peníze kupujícímu dříve, než od kupujícího zboží obdrží.
Kupující odpovídá prodávajícímu pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti. Nárok na úhradu škody vzniklé na zboží je prodávající oprávněn jednostranně započíst proti nároku kupujícího na vrácení kupní ceny.
PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ - REKLAMACE
Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými předpisy (zejména ustanoveními § 1914 - 1925, § 2099 - 2117 a § 2161 - 2174 občanského zákoníku a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů).
Kupující je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne v době 24 měsíců od převzetí. Projeví-li se vada v průběhu 6 měsíců, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí.
Ustanovení se nepoužije u věci prodávané za nižší cenu na vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána, na opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním, u použité věci na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím, nebo vyplývá-li to z povahy věci.
Podle § 2161 občanského zákoníku prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující věc převzal,
a) má věc vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které prodávající popsal nebo které kupující očekává s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jím prováděné,
b) věc se hodí k účelu, který pro její použití prodávající uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá,
c) věc odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,
d) je věc v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a
e) věc vyhovuje požadavkům právních předpisů.
Nemá-li věc vlastnosti stanovené v § 2161, může kupující požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může kupující požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má kupující právo na bezplatné odstranění vady.
Právo na dodání nové věci, nebo výměnu součásti má kupující i v případě odstranitelné vady, pokud nemůže věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad. V takovém případě má kupující i právo od smlouvy odstoupit.
Neodstoupí-li kupující od smlouvy nebo neuplatní-li právo na dodání nové věci bez vad, na výměnu její součásti nebo na opravu věci, může požadovat přiměřenou slevu. Kupující má právo na přiměřenou slevu i v případě, že mu prodávající nemůže dodat novou věc bez vad, vyměnit její součást nebo věc opravit, jakož i v případě, že prodávající nezjedná nápravu v přiměřené době nebo že by zjednání nápravy spotřebiteli působilo značné obtíže.
Má-li věc vadu, z níž je prodávající zavázán, a jedná-li se o věc prodávanou za nižší cenu nebo o věc použitou, má kupující místo práva na výměnu věci právo na přiměřenou slevu.
Právo z vadného plnění kupujícímu nenáleží, pokud kupující před převzetím věci věděl, že věc má vadu, anebo pokud kupující vadu sám způsobil.
Kupující sdělí prodávajícímu, jaké právo si zvolil, při oznámení vady, nebo bez zbytečného odkladu po oznámení vady. Provedenou volbu nemůže kupující změnit bez souhlasu prodávajícího; to neplatí, žádal-li kupující opravu vady, která se ukáže jako neopravitelná. Neodstraní-li prodávající vady v přiměřené lhůtě či oznámí-li kupujícímu, že vady neodstraní, může kupující požadovat místo odstranění vady přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo může od smlouvy odstoupit.
Práva z vadného plnění uplatní kupující u prodávajícího, nejlépe zasláním reklamovaného zboží doporučeně na adresu prodávajícího. Pokud by chtěl kupující uplatnit reklamaci osobně v místě podnikání prodávajícího, je z časových důvodů nezbytné, dohodnout se na tomto předem s prodávajícím.
Zboží musí být čisté a hygienicky nezávadné, zabalené ve vhodném obalu, aby nemohlo dojít k jeho poškození nebo zničení. Společně se zbožím zašle kupující kopii faktury (daňového dokladu) a vyplněný reklamační protokol, který je rovněž možné zaslat před odesláním zboží na e-mailovou adresu objednavky@nasepelisky.cz (záleží na kupujícím). Reklamační protokol
Za okamžik uplatnění reklamace se považuje okamžik, kdy prodávající obdrží od kupujícího reklamované zboží. Prodávající po obdržení reklamovaného zboží zašle na e-mailovou adresu kupujícího potvrzení o tom, kdy kupující právo uplatnil, co je obsahem reklamace, jaký způsob vyřízení reklamace kupující požaduje, datum a způsob vyřízení reklamace, potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.
Prodávající rozhodne o reklamaci ihned po obdržení reklamovaného zboží, ve složitějších případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající a kupující nedohodnou jinak. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy.
Náklady na poštovné spojené se zasláním reklamovaného zboží prodávajícímu budou kupujícímu v nezbytné výši uhrazeny v případě oprávněné reklamace po doložení účtenky za poštovné.
OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ
Svou informační povinnost vůči kupujícímu ve smyslu čl. 13 Nařízení Evropského parlamentu a Rady 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů - GDPR) související se zpracováním osobních údajů kupujícího pro účely plnění kupní smlouvy, pro účely jednání o kupní smlouvě a pro účely veřejnoprávních povinností prodávajícího plní prodávající prostřednictvím zvláštního dokumentu www.nasepelisky.cz/ochrana osobnich udaju.
ZASÍLÁNÍ OBCHODNÍCH SDĚLENÍ A UKLÁDÁNÍ COOKIES
Kupující souhlasí se zasíláním informací souvisejících s objednávkou, zbožím a službami prodávajícího na e-mailovou adresu kupujícího.
Kupující souhlasí s ukládáním cookies na jeho počítač nebo zařízení. Nastavení cookies může kupující změnit v nastavení svého prohlížeče.
DALŠÍ PRÁVA A POVINNOSTI SMLUVNÍCH STRAN
Kupující nabývá vlastnictví ke zboží zaplacením celé kupní ceny zboží, nikoli však dříve, než zboží převezme.
Kupující tímto přebírá na sebe nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765 odst. 2 občanského zákoníku.
Prodávající není ve vztahu ke kupujícímu vázán žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1826 odst. 1 písm. e) občanského zákoníku.
Vyřizování stížností kupujícího zajišťuje prodávající prostřednictvím e-mailové adresy petra@nasepelisky.cz. Informace o vyřízení stížnosti zašle prodávající na e-mailovou adresu kupujícího.
V případě, že dojde mezi prodávajícím a kupujícím ke vzniku spotřebitelského sporu z kupní smlouvy, který se nepodaří vyřešit vzájemnou dohodou, může kupující podat návrh na mimosoudní řešení takového sporu určenému subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, kterým je
Česká obchodní inspekce
Ústřední inspektorát - oddělení ADR
Štěpánská 15
120 00 Praha 2
E-mail: adr@coi.cz
Web: https://adr.coi.cz/cs
Kupující může využít rovněž platformu pro řešení sporů online, která je zřízena Evropskou komisí na adrese https://ec.europa.eu/consumers/odr/.
Prodávající je oprávněn k prodeji zboží na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Dozor nad oblastí ochrany osobních údajů vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů. Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.
Přílohu obchodní podmínek tvoří Formulář pro odstoupení od kupní smlouvy a Reklamační protokol.
Všechny obrázky a texty na našich webových stránkách jsou naším majetkem a jejich použití nebo kopírování bez našeho souhlasu je zakázáno.
V případě dotazů či nejasností ohledně obchodních podmínek nás prosím kontaktujte e-mailem: petra@nasepelisky.cz